PREGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROGRAMIE OSŁONOWYM „TELEOPIEKA W RAMACH KORPUSU WSPARCIA SENIORÓW” NA ROK 2022
realizowanego przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sicienku
§ 1
Informacje ogólne
Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w programie „Korpus Wsparcia Seniora” na rok 2022 oraz prawa i obowiązki uczestników.
- Celem głównym zadania jest poprawa jakości życia osób w podeszłym wieku poprzez realizację usług wykorzystujących nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne, które umożliwią seniorom jak najdłuższe bezpieczne pozostanie w naturalnym środowisku.
- Zadanie realizowane jest przez Gminę Sicienko, ul. Mrotecka 9, 86-014 Sicienko, REGON: 092350694, NIP: 554-26-57-609, w imieniu której zadanie wykonuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sicienku, ul. Sportowa 2, 86-014 Sicienko.
- Zadanie finansowane jest z Funduszu Przeciwdziałania „Covid-19” z programu Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2022.
- Zadanie realizowane jest w okresie do 31.12.2022 roku.
- Informacje na temat zadania, naboru i realizacji form wsparcia z zakresu teleopieki dostępne są w siedzibie realizatora.
- Wszystkie osoby biorące udział w zadaniu otrzymają bezpłatne wsparcie w zakresie usługi teleopieki, o której mowa w § 3.
§ 2
Definicje
Zadanie – oznacza Program Osłonowy „ Teleopieka w ramach Korpusu Wsparcia Seniorów” na rok 2022 finansowany z Funduszu przeciwdziałania „Covid-19”, w ramach którego świadczona będzie usługa teleopieki.
Realizator – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sicienku, ul. Sportowa 2, 86-014 Sicienko, tel. 52 5870406; 52 5541216
Wykonawca – Firma Sidly Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie 00-020, ul. Chmielna 2/31, NIP: 7010435677, REGON: 147363415 - zapewnienie usługi teleopieki wraz z urządzeniem.
Biuro Rekrutacji – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sicienku, ul. Sportowa 2, 86-014 Sicienko.
Dokumenty zgłoszeniowe – niezbędne dokumenty umożliwiające zakwalifikowanie kandydata do zadania tj. karta zgłoszenia, zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji i realizacji zadania.
Kandydat – osoba ubiegająca się o udział w zadaniu.
Uczestnik – osoba zakwalifikowana do udziału w zadaniu, która spełnia kryterium wieku oraz miejsca zamieszkania.
Teleopieka - system, który umożliwia codzienną, zdalną opiekę nad Uczestnikami zadania.
Opaska – urządzenie do teleopieki w formie bransoletki na nadgarstek zapewniające łączność z Centrum teleopieki.
Centrum Teleopieki – instytucja zapewniająca możliwość całodobowego przekazywania informacji o potrzebie wezwania pomocy, funkcjonująca 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
§ 3
Zakres wsparcia
- Zadanie zakłada zapewnienie 50 uczestnikom formy wsparcia, jaką jest usługa teleopieki.
- Wsparcie o którym mowa w pkt 1, realizuje Wykonawca zadania, w szczególności poprzez:
- prezentację działania Centrum Teleopieki uczestnikowi oraz przeszkolenie go w zakresie obsługi opaski,
- przekazanie oraz podłączenie opaski do Centrum Teleopieki,
- zapewnienie całodobowej łączności z Centrum Teleopieki, monitoring wskaźników mierzonych przez opaskę oraz rejestrację sygnałów alarmowych
- przyjmowanie zgłoszeń o nieprawidłowości działania opaski oraz odbiór uszkodzonej i wymiana na nową.
- Opaska służy do natychmiastowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa. Urządzenie łączy się w razie potrzeby z pracownikami Centrum Teleopieki, którzy udzielają adekwatnej do sytuacji oraz możliwości pomocy, w tym: m.in. informują osoby wskazane do kontaktu o potrzebie udzielenia pomocy, wzywają pogotowie lub służby ratunkowe – jeśli sytuacja tego wymaga.
- Skorzystanie z tej formy pomocy i zastosowanie ww. opaski jest uzależnione od dostępu sygnału telefonii komórkowej w miejscu przebywania uczestnika. Opaska posiada indywidualny i niepowtarzalny numer i wyposażona jest w:
- przyciski do bezpośredniego połączenia się z Centrum Teleopieki i odbierania połączeń przychodzących,
- miernik tętna,
- czujnik upadku,
- czujnik zdjęcia i założenia opaski,
- lokalizator GPS.
- Opaska będzie serwisowana przez Wykonawcę zadania.
- Centrum Teleopieki funkcjonuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Do zadań pracowników Centrum Teleopieki należy:
- odbieranie alarmów z opaski,
- nawiązywanie kontaktu z uczestnikiem po odebraniu alarmu,
- podjęcie decyzji o sposobie udzielenia pomocy,
- kontakt z podanym wcześniej przez uczestnika numerem telefonu w celu weryfikacji wystąpienia alarmu,
- wezwanie pomocy,
- utrzymanie kontaktu z uczestnikiem do momentu przybycia pomocy,
- stałe monitorowanie stanu technicznego opasek,
- systematyczne monitorowanie poziomu naładowania opasek.
- W przypadku awarii opaski lub problemów technicznych związanych z użytkowaniem uczestnik informuje pomoc techniczną świadczoną przez Wykonawcę lub Realizatora zadania w celu wymiany urządzenia.
§ 4
Warunki zakwalifikowania do udziału w zadaniu
1.Uczestnikiem zadania może zostać osoba, która spełnia następujące kryteria łącznie:
- zamieszkuje na terenie gminy Sicienko,
- jest osobą, która skończyła 65 rok życia,
- wyrazi zgodę na udział w zadaniu, przestrzeganie Regulaminu i na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnych podczas procesu rekrutacji i realizacji zadania.
2. Realizator zastrzega możliwość odmowy udziału w zadaniu na każdym jego etapie osobom, których sytuacja życiowa, zdrowotna, prawna nie pozwala na skorzystanie z oferowanego wsparcia.
§ 5
Ogólne zasady i warunki rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji.
- Rekrutacja będzie prowadzona w trybie ciągłym od 06.05.2022 r. do 20.05.2022 r. lub do wyczerpania ilości miejsc.
- Po wyczerpaniu ilości miejsc, zostanie utworzona lista rezerwowa kandydatów.
- Za rekrutację uczestników odpowiedzialni są pracownicy Realizatora.
- Warunkiem uczestnictwa w procesie rekrutacji jest złożenie karty zgłoszenia do Programu.
- Kandydat, po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem udziela ustnej zgody na przetwarzanie niezbędnych danych osobowych w procesie rekrutacji oraz przekazuje je pracownikowi realizatora.
- Dopuszcza się dokonanie zgłoszenia przez opiekuna uczestnika.
- Pracownik Realizatora przeprowadza weryfikację formalną danych zgłoszonego kandydata, w szczególności, czy spełnia kryteria określone w § 4 oraz przekazuje niezbędne dane tj. imię, nazwisko, telefon oraz adres do Wykonawcy zadania.
- W przypadku stwierdzenia, że Kandydat nie spełnia kryteriów, realizator informuje go telefonicznie o braku możliwości udziału w zadaniu.
- Pracownik Realizatora sporządza listę Kandydatów wg kolejności zgłoszeń zakwalifikowanych do udziału w programie. Informacja na temat zakwalifikowania się do zadania będzie przekazana Kandydatowi lub osobie upoważnionej telefonicznie.
- Lista Uczestników zakwalifikowanych do udziału w zadaniu zostanie udostępniona Wykonawcy zadania.
- Kandydatom nie przysługuje prawo odwołania się od wyników rekrutacji.
§ 6
Umowa na świadczenie usług teleopiekuńczych
- Umowę na świadczenie usług teleopiekuńczych sporządza i podpisuje Realizator z Wykonawcą zadania.
- Realizator prowadzi rejestr aktywnych opasek.
- Wykonawca wyposaża Uczestników zgłoszonych przez pracownika Realizatora zadania w opaski oraz dokonuje instruktażu użytkowania.
§ 7
Zobowiązania Uczestnika projektu
- Uczestnik, któremu wydano opaskę jest jedynym dysponentem urządzenia. Nie może odstępować urządzenia osobie trzeciej.
- Za dzień rozpoczęcia udziału w zadaniu przyjmuje się datę otrzymania formy wsparcia w postaci aktywacji usługi.
- Uczestnik jest zobowiązany do przekazania Centrum Teleopieki informacji określonych w
„Karcie Informacyjnej Pacjenta”
- Udział w zadaniu może trwać maksymalnie do 31.12.2022 r.
- Uczestnicy zadania zobowiązani są do zgłaszania Realizatorowi:
- każdorazowego powiadamiania o zmianie danych osobowych przekazanych podczas procesu rekrutacji;
- bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział w zadaniu.
- Zakończenie uczestnictwa w zadaniu następuje z chwilą:
- zaprzestania świadczenia usług przez Wykonawcę, wskutek zakończenia umowy między Wykonawcą a Realizatorem tj. 31.12.2022 r,
- skreślenia z listy Uczestnika w związku z:
- rezygnacją Uczestnika,
- znacznym pogorszeniem stanu zdrowia Uczestnika uniemożliwiającym dalsze korzystanie z usługi,
- przerwaniem użytkowania opaski przez okres ciągły trwający ponad 7 dni bez powiadamiania Centrum Teleopieki o przyczynie przerwania,
- brakiem możliwości świadczenia usług przewidzianych w zadaniu niezależnym od Realizatora, Centrum Teleopieki, Wykonawcy lub Uczestnika.
- Uczestnik zostaje poinformowany telefonicznie o zamiarze skreślenia osoby z listy Uczestników zadania.
- Uczestnik zgłasza telefonicznie do Realizatora chęć rezygnacji z uczestnictwa w zadaniu. Rezygnacja winna zawierać następujące informacje: imię i nazwisko Uczestnika, datę rezygnacji, powód rezygnacji.
- W przypadku rezygnacji lub skreślenia z listy Uczestnika przed zakończeniem zadania, Uczestnik ma obowiązek zwrócić opaskę do Realizatora w ciągu 7 dni od dnia rezygnacji lub przekazania informacji o skreśleniu z listy Uczestników.
- Po zakończeniu zadania w związku z upływem czasu, na który umowa została zawarta, Uczestnik ma obowiązek zwrotu opaski w ciągu 7 dni.
- Uczestnik ponosi koszty naprawy urządzenia w wypadku użytkowania go niezgodnie z przeznaczeniem.
§ 8
Postanowienia końcowe
- Uczestnik zadania jest zobowiązany do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Regulamin dostępny jest w Biurze Rekrutacji oraz na stronie www.gopssicienko.pl
- Realizator zadania zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 06.05.2022 roku i obowiązuje przez okres realizacji zadania tj. do 31.12.2022 roku.