Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych
w 2023 r. i 2024 r.
Komu przysługuje „refundacja podatku VAT”?
Gospodarstwu domowemu, które spełnia łącznie poniższe warunki:
- Wpis do CEEB (Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) głównego źródła ogrzewania gospodarstwa domowego. Główne źródło ogrzewania musi być wpisane lub zgłoszone do CEEB do dnia wejścia w życie ustawy tj. do 21 grudnia 2022 r., albo po tym dniu – w przypadku wpisania lub zgłoszenia do CEEB nowych źródeł ogrzewania.
- Opłacona faktura VAT dokumentująca dostarczenie paliw gazowych w okresie od 1 stycznia 2023 do dnia 30 czerwca 2024
- Kryterium dochodowe nie może przekraczać:
- 2100 zł miesięcznie - dla gospodarstwa jednoosobowego
- 1500 zł na osobę miesięcznie - w gospodarstwie domowym wieloosobowym
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w 2022 roku w przypadku wniosku złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia 2023 roku do dnia 30 września 2024 roku
Wysokość świadczenia to równowartość kwoty podatku VAT wynikającej z opłaconej faktury za okres objęty wnioskiem.
Osoba uprawniona do świadczenia (wnioskodawca) to osoba w gospodarstwie domowym, która jest stroną umowy z przedsiębiorstwem energetycznym na dostawę paliwa.
Do wniosku o zwrot podatku VAT za gaz należy załączyć:
- fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych,
- dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Termin na złożenie wniosku o zwrot VAT
Wniosek o refundację podatku VAT składa się nie później niż do dnia 30 września 2024 roku lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Sposób złożenia wniosku
• Osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sicienku, ul. Sportowa 2 lub tradycyjną drogą pocztową na w/w adres
• Drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy EPUAP przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego, albo podpisu osobistego